bucatarie traditionala, bucatarie moderna

joi, 5 martie 2009

Prajitura insiropata cu pesmet si budinca


Blat: 6 oua, 10 lg zahar, 1 lg faina, 4 lg apa, 10 lg pesmet, 2 lg cacao, 1/2 praf copt.
Sirop: 10 lg zahar, 350 ml apa.
Crema: 1 budinca vanilie + 1 budinca cacao.

Pregatirea blatului:
Cele 6 albusuri + 4 lg apa rece se bat spuma. Se adauga zaharul. Dupa ce s-a topit se adauga cate un galbenus, apoi faina, pesmetul, cacaoa si praful de copt. Se pune compozitia intr-o tava unsa si cu hartie de copt. Se lasa la cuptor cam 20 minute la foc potrivit.

PS: eu am pus in blat si cateva nuci.

Pregatirea siropului:
Zaharul se caramelizeaza si se stinge cu apa (nu va speriati daca se intareste). Se fierbe pana se topeste caramelul. Pe blatul scos din cuptor se toarna siropul fierbinte.

Budincile: se prepara conform instructuinilor de pe ambalaj.

Peste blatul insiropat se toarna budinca(fierbinte) de vanilie, se lasa la racit.
Intre timp se pregateste si a doua budinca si se toarna peste blat.

Dupa ce s-a racit se poate orna cu frisca.





4 comentarii:

  1. Buna Irina!
    Rasfoiesc de ceva timp retetele tale si sunt foarte incantata de ceea ce am gasit aici. Vroiam sa fac aceasta prajitura, insa ma nedumereste faptul ca la ingredientele pentru sirop scrie 350 ml lapte, iar la prepararea siropului scrie apa. Te-as ruga daca poti sa ma lamuresti ce trebuie folosit. :)
    Multumesc si astept cu nerabdare sa ma mai inspir de la tine!
    naiada

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna naiada. Am scris din greseala lapte in loc de apa! Apa trebuie la sirop. Spor la gatit si te mai astept in vizita.

    RăspundețiȘtergere
  3. Prajitura arata demential!!!!! dar nu inteleg de ce nu vad si eu reteta :( Vad doar numele/ titlul, 2 poze si scris "Blat: Sirop: Crema:" si cam atat :(

    /Raluca

    RăspundețiȘtergere
  4. Super bun, am avut ocazia sa gust si eu .

    Multumesc .

    RăspundețiȘtergere

© 2011 bucataria Irinei, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena