bucatarie traditionala, bucatarie moderna

joi, 2 aprilie 2009

Poale in brau





















Ingrediente aluat:


- 0.5kg faina


- 2 oua


- 2 linguri unt (50 g)


- o lingura zahar


- 20 g drojdie


- apa sau lapte (eu am folosit 150 ml apa)


- sare




Ingrediente umplutura:


- 250 g branza de vaci (dulce)


- un ou


- o lingura rasa faina


- 2 linguri zahar


- sare


- 25 g unt




Mod de preparare:


Se face o maia din drojdie, apa calda si faina cam 3 linguri.


Cand a crescut, se amesteca si restul de ingrediente si se framanta bine, pana ce aluatul se desprinde de pe mana. Se lasa la crescut 20-30 minute.






Se face umplutura din elementele componente.




Se intinde o foaie de 0.5 cm grosime, se taie cu forma sau in patrate.


















Se pune cate o lingurita de umplutura pe fiecare patrat. Peste fiecare forma cu branza se pune o forma goala, se lipesc marginile prin presare cu degetul si se prajesc poalele in brau in ulei incins.












Cand sunt gata se scot cu spumiera, se scurg bine de ulei, se pun pe o farfurie si se pudreaza cu zahar pudra amestecat cu zahar vanilat.




Pofta buna!










11 comentarii:

  1. Irina,mi-ai adus aminte de bunica cu reteta aceasta.In ardeal noi le spuneam Brinzoaice.Foarte frumoase atit poalele,cit si pozele.

    RăspundețiȘtergere
  2. Otilya: Poale in brau sunt placintele moldovenesti (se numesc asa datorita modului lor de impachetare). Arata super GOGOSILE tale. :) Multi pupici

    RăspundețiȘtergere
  3. Eu am luat reteta din cartea de bucate! Asa scria asa am postat! Cum vreti voi asa le numiti! VA pup!

    RăspundețiȘtergere
  4. Oricum s-ar numi, reteta e de nota 10! Iti multumesc, chiar astazi am sa fac pentru piticii mei.

    RăspundețiȘtergere
  5. Sunt excelente poalele in brau. Au prins bine aici in Oltenia, o sa mai facem cu siguranta.

    RăspundețiȘtergere
  6. astea nu sunt poale in brau, sunt branzoaice.

    RăspundețiȘtergere
  7. Am si o reteta de branzoaice. Te rog sa-mi spui la tine acelea cum se numesc :). Cred ca o sa scanez si o sa pun reteta din carte sa nu ma mai acuzati:). Glumeam.

    RăspundețiȘtergere
  8. Draga Irina, Dumnezeu sa te binecuvinteze. Le'am incercat pentru prima data si au fost superbe. M'a mirat faptul ca doar in 30 de min aluatul cu drojdie e gata de fript. Am sa le fac mai des. apropo, si pe mama mea si pe fiica mea le chiama Irina. Esti o inspiratie pt. amandoua si pt. mine. mersi mult. lidia

    RăspundețiȘtergere
  9. buna,iri,ma numesc luminita si sunt din brasov,am tot citit blog-ul tau,e super!felicitari!! tine-o tot asa,iar referitor la "branzoaice"si "poale in brau",cred ca, totusi, au mult in comun,aluatul,umplutura,etc.doar ca ,la cele "poale in brau"modul de impachetare este cel rulat,in straturi,(nu stiu daca am fost destul de explicita) iar branzoaicele sunt pachetelele acelea mici,si patrate,indiferent daca sunt dulci sau sarate. asa stiu eu,dar nu este vina ta,am mai vazut si eu in reviste de specialitate,in cofetarii spunand gresit,la branzoaice le zicea poale-n brau,si la poale-n brau branzoaice.dar asta prea putin conteaza,important e ca sunt delicioase!!!:)

    RăspundețiȘtergere
  10. Luminita multumesc pentru incurajari. Am cam neglijat blogul in ultima perioada... recunosc. Sper sa revin in forta curand!

    RăspundețiȘtergere

© 2011 bucataria Irinei, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena