bucatarie traditionala, bucatarie moderna

sâmbătă, 21 februarie 2009

Placinta cu mere aurii




Reteta am vazut-o in revista "Libertatea pentru femei". Este absolut delicioasa, se face usor deci.... spor.
Ingrediente aluat:




  • 250 g faina, 

  • 200 g unt(margarina), putina sare, 

  • 2-3 linguri smantana (Se poate inlocui smantana cu apa minerala pentru a fi o reteta de post). 


Ingrediente umplutura:




  • 1 kg mere, 

  • 8 linguri cu varf zahar, 

  • o lamaie, 

  • 2 pliculete de zahar vanilat. 


          Mentionez ca e prima data cand fac un aluat in robotul de bucatarie, cu cutitul de tocat normal si a iesit foate bun.
Am pus in robot faina, untul taiat cubulete, smantana si sarea. S-a amestecat pana s-a format coca (nu iese foarte tare) si apoi se da la frigider o ora.

           Se curata merele de coaja si se dau pe razatoarea mare. Merele rase se storc de suc cat se poate de bine si se pun sa se caleasca cu zaharul, vanilia si coaja de lamaie.
Dupa ce s-au calit merele (atentie sa nu fie prea apoase), se stropesc cu zeama de la jumatate de lamaie si se lasa la racit. Dupa ce se racesc se poate adaga putina scortisoara.

          Se scoate coca, se taie in 2 bucati, una mai mare si alta mai mica. Bucata mai mare se intinde, fie cu sucitorul fie direct in tava cum am facut eu, peste ea se intind uniform merele.

         Din bucata mica se fac fasii de coca si se pun peste mere, formandu-se astfel un gratar. Se baga la cuptor si se lasa 40 minute.

Inainte de a fi gata am uns acele fasii de coca cu miere si am mai lasat putin la cuptor.

          Delicioasa.....

PS am ales o tava care era putin mai mare decat trebui si coca ramasa pt fasii nu mi-a prea ajuns. Se obseva in poza :)



           Pofta buna!

3 comentarii:

  1. Draga mea - frumoasa placinta cu mere aurii si sunt convinsa ca minunata la gust! te felicit! In alta ordine de idei -te invit pe blogul meu unde te asteapta aceasta leapsa: http://cuinabanateana.blogspot.com/2009/02/leapsa-cu-sasea-poza.html

    RăspundețiȘtergere
  2. Draga mea
    Azi am facut Prajitura cu mere aurii a fost ff buna
    Aluatul e foarte bun crocant. Ca fructe am pus visine si cirese.
    Iti multumesc de reteta
    Rodica din Oradea

    RăspundețiȘtergere
  3. Ce bunatate cred ca ati mancat voi acolo.... Miam... Eu astazi am facut briose.

    RăspundețiȘtergere

© 2011 bucataria Irinei, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena