bucatarie traditionala, bucatarie moderna

marți, 24 februarie 2009

Baclava


Baclava... Prima data cand fac dar este absolut delicioasa. Se face repede si e foarte economa.
Cuptorul meu trebuie schimbat ... nu mai rumeneste bine dar chiar si in ciuda acestui fapt gustul e bun.
Reteta o am dintr-o carticica de bucate achizitionata de curand, cuprinde 600 de retete si pretul e doar 7 lei. Nu am gresit, da... chiar 7 lei.

Ingrediente:
- un pachet foi de placinta
- 250 g nuci
- 5 linguri zahar
- un pahar zahar (eu am masurat cu cana de apa)
- un pahar apa
- o lingurita de scortisoara
- zahar vanilat
- 2-3 linguri miere
- ulei
Mod de preparare:
Se intinde in tava unsa cu ulei (+ hartie de copt) a treia parte din foi (de obicei sunt 10 foi). Se pune o foaie, se unge bine cu ulei, se mai adauga o foaie, iar se unge, la fel se procedeaza si cu a 3-a. Peste ele se intinde jumatate din nucile macinat, amestecate cu cele 5 linguri de zahar si scortisoara. Se mai pun 4 foi (fiecare unsa cu ulei), se acopera cu restul de nuci, iar deasupra se pun ultimile foi (unse cu ulei) aranjate cat mai frumos. Se taie in patrate, romburi, dreptunghiuri... si se coc la cuptor, la foc potrivit, pana se rumenesc usor (25-30 minute).
Intre timp se fierbe un sirop dintr-un pahar de apa, unul de zahar si vanilia. Dupa ce se topeste zaharul, se adauga mierea. Se mai lasa la fiert cateva minute.
Se scoate tava din cuptor si se toarna peste baclava siropul fierbinte. Se mai tine la cuptor cateva minute.
Se mananca rece.



4 comentarii:

  1. Vreau si eu... vai ce pofta mi-ai facut. Dar ma razbun pe foile care le am in congelator. Multumesc ca ai pus reteta si mi-ai adus aminte de gustul baclavalei...

    RăspundețiȘtergere
  2. http://floridecires7.blogspot.com/2009/02/concurs-lifestyle-blog_25.html
    Concurs! Inscrieri pana maine la ora 11 am.

    RăspundețiȘtergere
  3. Un dolce di cui ho sentito molto parlare ma che purtroppo non ho mai assaggiato...

    RăspundețiȘtergere
  4. Se vi piacciono i dadi si può anche godere di questa baklava!

    RăspundețiȘtergere

© 2011 bucataria Irinei, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena