bucatarie traditionala, bucatarie moderna

luni, 9 februarie 2009

Tort de inghetata cu torrone

Reteta am vazut-o la Isabela si mi-a atras atentia datorita acestui torrone (desert italian specific sarbatorilor de iarna, echivalent cu nuga romaneasca, nu e numai cu alune ci si cu migdale, cacao, cafea, etc.) Am adaugat retetei gasite banane.... va explic mai jos...
Ingrediente: 125g torrone (eu am folosit cu alune si ciocolata), 3 galbenusuri, 20g faina, 160g zahar, 2 albusuri, 500 ml frisca lichida pentru blat, 2-3 banane. Eu am facut jumatate de portie ca s-a papat torronele pana am facut eu tortul:D
Pentru ornat: frisca, sirop de cacao (am folosit nesquick), stafide;
Punem o cratita pe aragaz si topim torronele impreuna cu laptele.
Separat batem galbenusurile cu zaharul si faina. Cand e topit zaharul il turnam peste amestecul de torrone topit. Daca nu e topit tot zaharul avem grija cand il amestecam cu laptele si torronele sa se topeasca. Fierbem pe foc mic pana se ingroasa apoi se da la racit.
Batem albusurile spuma tare cu un praf de sare. Le turnam peste amestecul de mai sus.
Frisca lichida o batem bine si o adaugam si pe ea. Amestecam bine. Turnam totul intr-o forma de tort si dam la congelator.
Dupa ce se intareste rasturnam blatul din forma pe un platou si ornam.
Eu am intins foarte putina frisca pe el apoi am pus peste banane taiate felii. Banuiam ca daca le puneam direct nu se prindeau, blatul find inghetat. Peste banane am pus frisca, sirop de cacao si stafide cum se vede in poza.
Nu pot sa spun decat ca a fost delicios...si nu numai eu am zis-o :)
Poza cu tortul taiat nu este asa de reusita deoarece era scos de ceva timp din congelator. Am vrut sa fac un model anume pe el... dar pentru ca aveam ustensila pentru decorat electrica nu am reusit.


3 comentarii:

© 2011 bucataria Irinei, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena