bucatarie traditionala, bucatarie moderna

marți, 10 februarie 2009

Chec (pasteta) din ficat





Vroiam sa fac oua umplute cu ficatei de pasare, dar pentru ca nu aveam in casa suficiente oua... m-am razgandit. Totusi am decis sa gatesc cumva ficateii... Asa am ajuns sa fac Pasteta de ficat (conform denumirii de pe culinar.ro). E foarte ok reteta ... dar totusi data viitoare am sa renunt la ceapa :D. Nu sunt adepta ei... chiar nu am realizat cand am facut aceasta reteta :D ca are in compozitie ceapa calita.



            Ingrediente:




  • 300 g ficat, 

  • 100 g franzela, 

  • 50 ml lapte, 

  • 150 g slanina afumata, 

  • 150 g ceapa, 

  • 100 ml smintina , 

  •  4 oua, 

  • 30 ml rom sau coniac, 

  • 50 ml untdelemn, 

  • 1/2 lingurita sare, 

  • condimente (eu am pus cam o lingura de secretul gustului)


           Mod de preparare:

          Ficatul crud se trece prin masina de tocat de doua ori impreuna cu slanina afumata, franzela muiata in lapte rece si nestoarsa si cu ceapa taiata marunt si calita, 2 minute, in untdelemn (eu mixez totul prin robot).In tocatura se adauga romul sau coniacul (care fragezesc), smintina, galbenusurile, condimentele (sau dupa dorinta) si 1/2 lingurita cu sare(a fost sarata si slanina). Albusurile batute spuma, se amesteca usor cu compozitia cu ajutorul telului. Se unge o tava cu unt (tava se alege astfel incat compozitia sa ocupe cam 2/3 din ea). Compozitia se toarna in tava. Forma se introduce in cuptorul bine incins. Se lasa sa se coaca cca o ora.Daca pasteta se rumeneste prea mult, dupa 30 minute se reduce focul. Cind este gata, se lasa sa se raceasca in forma, apoi se rastoarna.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

© 2011 bucataria Irinei, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena