bucatarie traditionala, bucatarie moderna

duminică, 5 aprilie 2009

Placinta de mere cu aluat fraged





Ingrediente aluat:







- 650g faina


- 1 pachet margarina (250g)


- 4 oua


- 1 cana zahar (250g)


- 1 praf de copt stins in zeama de lamaie


- esenta de vanilie sau rom


- coaja de la o lamaie


- sarea


- zahar pudra pentru ornat






Ingrediente compozitie:


- 1.5 kg mere


- 1/2 cana zahar (125g)


- 2 plicuri zahar vanilat


- o lingurita scortisoara







Mod de preparare:


Se pune faina intr-un vas si se amesteca foarte bine cu margarina taiata cubulete (eu am pus in robot pana ce s-a omogenizat).













Se adauga ouale, unul cate unul, praful de copt, zaharul, esenta, coaja de lamaie, sare si se framanta bine.






Se lasa la rece 2-3 ore.








Se curata merele, se scot cotoarele, se dau pe razatoarea mare si se calesc impreuna cu zaharul si scortisoara pana ce scade zeama.




















Se imparte aluatul in 3 si se fac foile. (Este posibil sa mai fie necesara putina faina daca observati ca se prinde foaia de planseta).


Se pune in tava o foaie, un strat de mere, foaie, strat de mere, foaie si se da la cuptor pe foc potrivit cam pentru o ora.


Dupa ce s-a copt se pudreaza cu zahar pudra.




Pofta buna.







10 comentarii:

  1. yammmi...super apetisanta prajiturica ta...te astept pe la mine unde doua premii sunt nerabdatoare sa le ridici...puuup

    RăspundețiȘtergere
  2. foarte buna prajitura ca am mancat si eu :) anca

    RăspundețiȘtergere
  3. astazi am facut aceasta placinta...este f. usor de pregatit si de gust cesa mai spun ..este delicioasa.

    RăspundețiȘtergere
  4. acum ma apuc s-o fac sper ca imi iese bine
    Loredana
    Timisoara

    RăspundețiȘtergere
  5. Loredana sa imi spui cum ti-a iesit! Parca as vrea si eu o bucatica.

    RăspundețiȘtergere
  6. placinta cu mere a iesit super multumim

    RăspundețiȘtergere
  7. cu aceasta prajitura am cucerit deopotriva si pe francezi si pe romanii din Franta,aaa si cativa filipinezi.Alte 5 persoane au solicitat reteta, multa bafta si multumesc pentru reteta

    RăspundețiȘtergere
  8. e foarte ok , numai ca ai uitat sa specifici ca trebuie intepat cu o furculita aluatul !!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Din cate se observa in fotografii eu nu l-am intepat. Nu e cu nimic gresit nici daca il intepi.

      Ștergere

© 2011 bucataria Irinei, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena