bucatarie traditionala, bucatarie moderna

miercuri, 25 aprilie 2012

Focaccia





Focaccia este o paine italiana simpla, cu gropite pe partea superioara, este preparata cu ulei de masline pentru a fi pufoasa si savuroasa. Gustul se poate alege, poate fi aromata fie cu usturoi, cum am ales eu sau cu diferite verdeturi cum ar fi oregano, busuioc sau rozmarin sau cu masline.



Ingrediente:




  • 500 g faina

  • 300-325 ml apa calduta

  • 20 g drojdie

  • 2 lingurite sare

  • 6 linguri ulei masline

  • 4 catei usturoi taiati felii


Mod de preparare:

Cerneti faina intr-un bol. Faceti o gaura in mijloc si puneti sarea, drojdia dizolvata in 60 ml de apa si restul de apa.



Cand incepe a se forma aluatul adaugati 4 linguri din uleiul de masline.



Lasati la crescut intr-un bol uns cu ulei pentru 60 minute.



Dupa ce a crescut rasturnati aluatul pe suprafata de lucru, impartiti-l in doua parti egale.

Modelati fiecare bucata in forma de minge, formati un disc cu diametrul de 25-30 cm si asezati-l intr-o tava. Ar fi ideal daca folositi o tava de pizza. Acoperiti cu folie transparenta unsa ca cu putin ulei si lasati la crescut in jur de 30 minute.



Descoperiti aluatul si cu ajutorul degetelor faceti niste gropite pe toata suprafata sa. Ungeti cu o lingura de ulei, distribuiti 1/2 din feliile de usturoi si lasati din nou la crescut in jur de 10 minute. Procedati identic si cu cealalta bucata.



Coaceti-o 20-25 minute (cuptor preincalzit la 200 grade ) sau pana ce focaccia capata o culoare aurie. Scoateti-i imediat ce s-a copt pe un gratar si consumati-o calda. Daca aveti in posesie un cuptor cu convectie atunci lasati pe acest mod 15 minute la 200 grade.



Are si gaurele....



S-a factut si dedesubt foarte frumos...



Sa aveti pofta!

6 comentarii:

  1. yami, yami, ce pofta mi-ai facut.tb sa mai fac si eu ca de mult n-am mai mancat

    RăspundețiȘtergere
  2. Trebuie musai sa fac si eu,arata suuuuper.Pup!

    RăspundețiȘtergere
  3. De cind zic si eu ca o fac,n-am reușit încă .Arata bine!

    RăspundețiȘtergere
  4. Tare bine arata! si eu trebuie sa o fac. pup

    RăspundețiȘtergere
  5. Hmmm si la mine este in asteptare d foarte mult timp! Arata tare bine! Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  6. Mmm...ce bunã e! tare as mai vrea si eu o felie:)

    RăspundețiȘtergere

© 2011 bucataria Irinei, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena