bucatarie traditionala, bucatarie moderna

vineri, 27 ianuarie 2012

Cascaval de casa







De ceva timp m-am hotarat sa fac cascaval in casa. Am o reteta de mult, mostenita :) asa ca nu mi-a mai ramas decat sa ma aprovizionez cu ingredientele principale, branza de vaci si lapte ambele de la tara, de la o persoana cunoascuta asta ca sa am eu mai multa incredere.....!



Ingrediente:


  • un kg branza de vaci

  • un litru lapte

  • 80 g unt

  • un ou

  • 1/2 lingurita bicarbonat de sodiu

  • 1/2 lingurita sare


Mod de prepare:

Se pune laptele la fiert si intre timp se framanta branza cu furculita. Cand laptele incepe a fierbe se da drumul la branza.



Se amesteca bine si se lasa pe foc in jur de 5 minute, pana se formeaza zerul.



Se pune intr-o sita la scurs. Sau intr-un tifon. In jur de ora.



Dupa ce s-a stors...



Se da pe razatoare sau pe masina de carne.



Se pune untul la topit si apoi se adauga branza.



Se amesteca pana se omogenizeaza apoi se adauga oul batut cu sare si bicarbonatul.



Se amesteca bine bine pana se omogenizeaza si compozitia se transforma intr-o crema groasa.



Se ia de pe foc se amesteca bine bine din nou si apoi se pune in forme. Eu am folosit 2 boluri de sticla. Le-am clatit cu apa rece apoi am pus cascavalul.



Se lasa la racit iar apoi se scoate din boluri.







Si sectiunea....





A iesit atat de bun. Cantitate neta 650g.

Nu se face greu si e mult mai bun decat cascavalul din comert!






16 comentarii:

  1. Nu-mi lipseste din frigider niciodata.Nu se compara cu cel cumparat.Este de mii de ori mai bun.Pup!

    RăspundețiȘtergere
  2. Dia l-am vazut! O sa il fac si pe al tau! Chiar sunt curioasa cum iese si cu branza de oi! Aspectul oricum este ......yammmy.....

    RăspundețiȘtergere
  3. arata super! reteta e de executat!:D te pup!

    RăspundețiȘtergere
  4. supeeeeer! si am impresia ca iese ceva mai ieftin fata de cel cumparat!

    RăspundețiȘtergere
  5. Diamand multumesc. Ma bucur ca anul acesta ai revenit mai in forta!
    Ophelia diferenta de pret e minora sau chiar deloc. Conteaza mult ca e facut cu manuta ta!

    RăspundețiȘtergere
  6. da, super, de ceva timp zic ca-l fac si eu, sper sa reusesccat mai curand, sunt convinsa ca e mult mai bun decat cel cumparat!!! te pup

    RăspundețiȘtergere
  7. Deosebita reteta ta! Imi place tare mult:X Si este un adevar,ce este facut de casa, nici nu se compara cu cele din comert.Pupici:x

    RăspundețiȘtergere
  8. Dana multumesc. Sigur ii va fi pe plac si copilasului tau.
    Sisters, Maria multumesc.
    Andreea eu l-am lasat de seara pana dimineata! Cred ca nu i-ar trebui chiar atat de mult, depinde si de bolurile in care le pui!

    RăspundețiȘtergere
  9. Mai vazusem o reteta de cascaval, parca la DiaMar, dar acum ca am vazut si la tine, musai sa gasesc o vacuta cu lapte adevarat si sa ma apuc si eu de facut... Hmmm, ce-as minca acum o feliuta, chiar si doua... Pupici si week-end placut !

    RăspundețiȘtergere
  10. Daniela ai sa faci o data si ai sa devii dependenta! Da l-am vazut si eu la DiaMar i-am si zis ca i-l testez data viitoare. Al ei cotine si branza de oi. Weekens placut si tie!

    RăspundețiȘtergere
  11. Irina esti o comoara,multumesc.Am sa incerc reteta ta .te pup ,la cat mai multe

    RăspundețiȘtergere
  12. Multumesc Renata! Cu ce cuvinte frumoase imi incep ziua. Te pup.

    RăspundețiȘtergere
  13. La reteta de mai sus, nu sant in clar cu ce fel de bicarbonat se foloseste. Bicarbonat de sodiu sau Bicarbonat de amoniu. Ambele sant Bicarbonate cine poate sa ami dea un raspuns ??? MULTUMESC !!!

    RăspundețiȘtergere
  14. Vasile bicarbonat de sodiu. O sa pun si in postare. Multumesc pentru atentionare.

    RăspundețiȘtergere
  15. Vasile bicarbonat de sodiu. O sa pun si in postare. Multumesc pentru atentionare.

    RăspundețiȘtergere

© 2011 bucataria Irinei, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena